keskiviikko 31. heinäkuuta 2013
Hups
Hupsiiiista! Sori kun en ole kirjotellu tänne pitkään aikaan...on ollu koko aika jotain tekemistä ja ei aina jaksais yöllä ruveta kirjottamaan. Mutta eli oon ollu Kristiinan markkinoilla, sielä ei ollut mitään omituista. Äitin kans shoppailemas vaasas oikein urakalla kouluvaatteita ja muuta kivaa. Olin Eveliinan kans niitten perheen kans mökillä, Viitasaaressa. Uitiin joka ilta, mentiin sinne mettään pelleilemään kaikkee :D Se on siis saaressa se mökki. Ei siitä sitte kummallisempaa. Mä en nyt aiva muistakkaan kaikkea mitä oon tehnyt... Tultiin justiin Eveliinan, Sallan, Saijan, Emilian ja Venlan kans mökiltä. Oltiin ikkeläjärvellä even ja niitten mökillä sielä. Uitiin kans joooooka päivä, saunottiin, valvottiin. Uitiin sinne keskelle ikkeläjärveä ja vähä päälle Venlan kans. Sielä keskellä kasvo koivu..:D Oli aivan sika kivaa! ja sieltä suoraa mentiin samalla porukalla ponitallille maastoon. Ensiksi valittiin ponit kenellä kukakin meni, itse menin shettis Pepillä. Muut meni tummilla issikoilla ja mulla ja emilialla oli shettikset. Alkumatka sujui tosi hyvin, pientä kompurointia pikku-ponskeilla oli mennä sielä neva kurakos, mut hengissä ollaan. Otettiin eka laukkapätkä, issikat meni edellä tuhatta ja sataa, me tultiin emilian kans vähä hitaammin, mutta vauhtia riitti siltikin. Mentiin vähä matkaa, jouduttiin hyppäämäänki kaatuneen puun yli ku se oli kaatunut suoraa siihen polulle. Peppi vähä meinas ettei hypätä, mutta yli mentiin hyvin. Sitte, mentiiin jonku ajan päästä vähän ravia ja laukkaa. Siinä laukka suoralla kaikki paineli menemään aivan täysiä! Ei mitään rajaa ollu, Peppi raasuki oli aivan fiiliksis sielä issikoiden peräs. Laukan alus tuli pari pikku pukkia, mutta ei ne menoa haitannut. Käytiin myös sellaisessa lammikossa kävelemäs niitten kanssa. Toiset aiva nautti ku sai päästellä ylämäkeen ja mutkissa. Lopuksi Peppi sitte päätti jäädä muuten vain siihen maahan makoilemaan...no ylös noustiin ja jatkettiin kävelyä. Aivan mahtava maasto oli! Ei ole moittimista. Lopuski laitettiiin hevoset pois, piti pestäkkin. Soitin sitte äitin hakemaan mut ja Emilian tallilta. Ja matka kohti kotia. Meillä kaikilla oli aivan sikana tavaraa tallilla mukana, kun tultiin suoraa mökiltä. Meinataan huomenna Emilian kans pyöräillä tallille 12km ja takasi. Mulla on siis aina torstaisin tunti sielä Tommin Tallilla.
perjantai 12. heinäkuuta 2013
Hair
JEEH! Eilen sovittiin äiskän kans et jos mä ajan nurmikon niin saan värjätä hiukset.. Se muutos oli kyllä aika suuri. Koska se parturissa värjäys meni vähä tuota ei toivotusti, mutta kyllä neki oli aivan kivat. Olisin halunnut sellaset vaalean ruskeet hiukset ja niistä sitte tuliki sellaset blondit...siihen vielä liukuväri tummeneen latvoihin. Toivoinki et tästä uudesta väristä olis tullu sellanen luonnollisen ruskea. No, näistä tulikin aika tummat..mut ei oo valittamista. Kyllä nää itteni mielestä sopii paaljo paremmin kun ne edelliset. Sitte vain edessä hirveä kasvatus prosessi. Kun leikkasin joskus kuudennella luokalla toispuoleiset hiukset niin nyt ei enää millää meinaa saada sillälailla hienosti kasvatettua. Ettei ne rehottais eikä muutenkaa olis sellaset epäsiistit..ainut vaihtoehto on pidennykset, mutta sekin näyttää varmaan aiva typerältä. Jos se tulee, sillälailla korvan kohtaan "pömpölle"
Haettiin äitin kans aamusta keksiä ja pullaa kaupasta. Siis huomenna on mun pikkuveljen nimpparit ja sinne tulee serkut, kummit, mummut ja paapat. Oon myös vähä keriinnyt kuvaillakkin.
Haettiin äitin kans aamusta keksiä ja pullaa kaupasta. Siis huomenna on mun pikkuveljen nimpparit ja sinne tulee serkut, kummit, mummut ja paapat. Oon myös vähä keriinnyt kuvaillakkin.
keskiviikko 10. heinäkuuta 2013
Angry birds
En nyt sitte viittiny laittaa tätä postausta tohon edelliseen. Eli Eve tuli meille eilen yöksi. Aluks me juteltiin niitä näitä ja sitte lähettiin pyörällä hakeen kaupasta jotain syötävää. Ajateltiin et maistetaan jotain erikoista hedelmää, löysettiin sitte jotku Parquiet..se on sellainen vähä niinku persikka, litistettynä ja karvasempana. :D Ja toki karkkipussi, suklaata, sipsiä ja mansikoita. Sen jälkeen ajateltiin jäädä viä "hetkeksi" kylille. L
ähettiin koska näytti siltä aiva niinku olis ruvennu kohta satamaan. Oltiin yheltätoista kotona ja ruvettiin tekeen tätä blogia mulle. Mentiin sitte yhen mais telttaan nukkumaan. Meillä oli aivan sairaan paljo vaatteita et jos on kylmä..niin tottakai sielä oli sitte tosi lämmin. Eihän se nukkumatti tullu sitte hetkeen, syötiin teltas sipsiä ja karkkia. Aamulla herättiin joskus 10 maissa. Syötiin ja mentiin kylille. Haettiin vielä cittarista jotain karkkia ja lähedettiin kotio. Tehtiin kaikkee omituista! Tähän loppuun vielä kuvia. :)
>tästä even blogiin<
ähettiin koska näytti siltä aiva niinku olis ruvennu kohta satamaan. Oltiin yheltätoista kotona ja ruvettiin tekeen tätä blogia mulle. Mentiin sitte yhen mais telttaan nukkumaan. Meillä oli aivan sairaan paljo vaatteita et jos on kylmä..niin tottakai sielä oli sitte tosi lämmin. Eihän se nukkumatti tullu sitte hetkeen, syötiin teltas sipsiä ja karkkia. Aamulla herättiin joskus 10 maissa. Syötiin ja mentiin kylille. Haettiin vielä cittarista jotain karkkia ja lähedettiin kotio. Tehtiin kaikkee omituista! Tähän loppuun vielä kuvia. :)
>tästä even blogiin<
Ensimmäinen postaus
Ajattelin sitte itsekkin aloitella bloggaamista, eilen Eve auttoi tekemään tätä. Yritän kirjoitella noin kerran viikossa. Kirjoitan elämästäni johon kuuluu mm. ratsastus. Toissapäivänä olimme tallilta koemaastossa, nummijärvellä. Menin tallille puoli kaksi. Haettiin hevoset sisälle, katteltiin niiden varusteet valmiiksi ja sitten harjattiin ne. Vietiin Tommin ja Pirjon autoihin varusteet ja laitettiin hevoset koppeihin. Joskus kolmen aikoihin lähdettiin viemään hevosia kahdella lastilla. Minä, Eve, ja Venla mentiin Tommin autolla koska Pirjon autoon ei olisi mahtunut, kaiken tilan vei satulat ja muut varusteet. Tommi jätti hevoset meidän kanssa leirintäalueella ja lähti hakemaan loput hevoset. Meitä oli siis kuusi ratsukkoa. Kun kaikki olivat valmiina, lähdimme matkaan. Menin itse Tarmolla jolla en siis ennemmin ole mennyt. Jo alussa huomasin Tarmon olevan aika laiska, jouduimme vähän väliä ravaamaan Pirjoa ja Muumia kiinni, jotka menivät siis etummaisina. Enimmäkseen menimme käyntiä, otimme vähän ravipätkiä, mutta laukkaamaan emme päässeet, koska tie oli niin kova eikä kaikilla hevosilla ollut kenkiä. Lopuksi vaihdoin Sonjan kanssa hevosia. Menin loppumatkan Pennillä. Kaikki Hevoset suhtautuivat maastoreissuun hyvin, mitä Tarmo nyt peruutteli vähän väliä, se korjautui raipalla. Perillä otimme varusteet pois ja lastasimme hevoset koppeihinsa. Tommi vei ensimmäisen lastin ja tuli hakemaan sen jälkeen vielä toista. Menimme viimmeisellä kyydillä Even kanssa, koska Miran ja Bemun kanssa piti jäädä. Tallilla veimme varusteet paikoilleen ja veimme hevoset laitumille. Maaston pituutta tuli 13km, kiersimme nummjärven. Ja aikaa kului 2,5 tuntia. Pohkeet olivat aivan kipeät kotona ja reidet :d Mutta mahtava maasto oli! :]
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






