keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

Hups

Hupsiiiista! Sori kun en ole kirjotellu tänne pitkään aikaan...on ollu koko aika jotain tekemistä ja ei aina jaksais yöllä ruveta kirjottamaan. Mutta eli oon ollu Kristiinan markkinoilla, sielä ei ollut mitään omituista. Äitin kans shoppailemas vaasas oikein urakalla kouluvaatteita ja muuta kivaa. Olin  Eveliinan kans niitten perheen kans mökillä, Viitasaaressa. Uitiin joka ilta, mentiin sinne mettään pelleilemään kaikkee :D Se on siis saaressa se mökki. Ei siitä sitte kummallisempaa. Mä en nyt aiva muistakkaan kaikkea mitä oon tehnyt... Tultiin justiin Eveliinan, Sallan, Saijan, Emilian ja Venlan kans mökiltä. Oltiin ikkeläjärvellä even ja niitten mökillä sielä. Uitiin kans joooooka päivä, saunottiin, valvottiin. Uitiin sinne keskelle ikkeläjärveä ja vähä päälle Venlan kans. Sielä keskellä kasvo koivu..:D Oli aivan sika kivaa! ja sieltä suoraa mentiin samalla porukalla ponitallille maastoon. Ensiksi valittiin ponit kenellä kukakin meni, itse menin shettis Pepillä. Muut meni tummilla issikoilla ja mulla ja emilialla oli shettikset. Alkumatka sujui tosi hyvin, pientä kompurointia pikku-ponskeilla oli mennä sielä neva kurakos, mut hengissä ollaan. Otettiin eka laukkapätkä, issikat meni edellä tuhatta ja sataa, me tultiin emilian kans vähä hitaammin, mutta vauhtia riitti siltikin. Mentiin vähä matkaa, jouduttiin hyppäämäänki kaatuneen puun yli ku se oli kaatunut suoraa siihen polulle. Peppi vähä meinas ettei hypätä, mutta yli mentiin hyvin. Sitte, mentiiin jonku ajan päästä vähän ravia ja laukkaa. Siinä laukka suoralla kaikki paineli menemään aivan täysiä! Ei mitään rajaa ollu, Peppi raasuki oli aivan fiiliksis sielä issikoiden peräs. Laukan alus tuli pari pikku pukkia, mutta ei ne menoa haitannut. Käytiin myös sellaisessa lammikossa kävelemäs niitten kanssa. Toiset aiva nautti ku sai päästellä ylämäkeen ja mutkissa. Lopuksi Peppi sitte päätti jäädä muuten vain siihen maahan makoilemaan...no ylös noustiin ja jatkettiin kävelyä. Aivan mahtava maasto oli! Ei ole moittimista. Lopuski laitettiiin hevoset pois, piti pestäkkin. Soitin sitte äitin hakemaan mut ja Emilian tallilta. Ja matka kohti kotia. Meillä kaikilla oli aivan sikana tavaraa tallilla mukana, kun tultiin suoraa mökiltä. Meinataan huomenna Emilian kans pyöräillä tallille 12km ja takasi. Mulla on siis aina torstaisin tunti sielä Tommin Tallilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti